Klaar om de volgende stap te zetten?

Wij gaan graag met je in gesprek en vertalen jouw doelstellingen naar een online succes.

info@digitaalvoorallemaal.nl
06 - 255 744 00

De 6 tips om jouw onderneming vanuit huis te 'runnen'

6 tips om jouw onderneming vanuit huis te runnen
Nick Leung

Nick Leung

Het kabinet roept werkgevers op om werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken. In de afgelopen periode zijn er veel ondernemingen ‘geforceerd’ begonnen met het digitaliseren van hun werkzaamheden. Nu thuiswerken nog steeds het advies is van de overheid, kan je bijna niet meer om digitalisering heen. Maar hoe kan je je bedrijf dan digitaal runnen? Teamleader heeft daar een oplossing voor.

Teamleader is dé perfecte software om je hele bedrijf te runnen. Sinds 2012 maakt Teamleader het werk makkelijker voor MKB-bedrijven en bedient het inmiddels ruim 11.000 bedrijven. Maar hoe kan je je bedrijf gemakkelijk digitaal beheren met behulp van Teamleader? In deze blogpost geef ik je een aantal tips hoe je Teamleader gemakkelijk inzet!

Tip #1: Bespaar tijd met de automatische invulfunctie van Teamleader

Één van de tijdbesparende trucjes van Teamleader is het automatisch invullen van bedrijfsinformatie. In plaats van het kopiëren en plakken van stukjes tekst, kan je bij het toevoegen van een nieuw bedrijf aan Teamleader gewoon het BTW-nummer of KvK-nummer invullen.

Teamleader vult automatisch het bedrijfsnaam en adresgegevens aan. Voeg daarbij nog extra informatie toe om alles over (potentiële) klanten bij te houden. Op die manier heb je alle informatie over je klant op 1 plek!

Tip #2: Overzicht in je klantenbestand

Het managen van (potentiële) klanten staat centraal in Teamleader. Met CRM van Teamleader heb je alle informatie van klanten en contacten op één plaats.
Door alle contactmomenten vast te leggen met je prospect wordt de communicatiegeschiedenis, gemaakte afspraken en contactgegevens overzichtelijk weergegeven en is tevens makkelijk toegankelijk voor jou of je collega’s. Iedereen binnen de organisatie heeft inzicht wat er allemaal gebeurt met het opvolgen van leads.

Tip #3: Er zijn maar liefst 6 verschillende manieren om contacten toe te voegen aan Teamleader.

Naast het invullen van het BTW-nummer of KvK-nummer heeft Teamleader maar liefst 6 verschillende mogelijkheden om contacten toe te voegen aan Teamleader. Kies de meest handige optie in jouw situatie. Voeg eenvoudig contacten toe door:

  1. Handmatig het formulier op de contactpagina in te vullen
  2. Importeren in bulk
  3. Vanuit e-mails die je krijgt (koppeling met Teamleader)
  4. Door een visitekaartje te scannen met de mobiele app (hoe cool is dat!)
  5. Met één klik vanuit iemands LinkedIn profiel
  6. Via het Teamleader ticketingsysteem

Tip #4: Stay organized!

Door het creëren van een verkoopkans (‘Deal’) in Teamleader, kan je een potentiële klant volgen vanaf het eerste contact tot wanneer je betaald wordt.

Nadat je een deal hebt gemaakt, kan je vanuit daar offertes, facturen en projecten aanmaken. En al die informatie wordt op één plek opgeslagen. In het overzicht vind je ook terug wanneer je de deal hebt aangemaakt, geschiedenis van alle afspraken, notities die je hebt gemaakt, telefoontjes en e-mails met betrekking tot die deal en nog veel meer. Teamleader helpt je om georganiseerd te blijven.

Tip #5: Maak je volgende offerte met Teamleader. Tijdwinst!

Offertes opstellen kan soms een hele klus zijn en vooral tijdrovend. Teamleader maakt offertes opstellen snel en pijnloos. Binnen Teamleader kan je verschillende templates voor verschillende diensten aanmaken, waardoor je gemakkelijk en snel een offerte opgesteld hebt.

Bovendien raadpleegt en tekent je klant de offerte online via Teamleader’s CloudSign. Na het ondertekenen krijg je direct een melding en komt er geen papierwerk van te pas. Alles digitaal, handig toch?


Tip #6: Mix en match tools om de workflow te krijgen die werkt voor jou.

Verschillende programma’s kan je koppelen met Teamleader. Zo hoef je niet steeds te wisselen. Koppel je e-mail, marketings- en boekhoudsoftware, LinkedIn en nog vele andere programma’s en verzamel alle gegevens in Teamleader. Alle programma’s die geïntegreerd kunnen worden, vind je in de Marketplace van Teamleader.


Met deze tips heb je tijdwinst en bied je betere service aan je klanten dankzij Teamleader

Wil je even uitproberen hoe je je bedrijf digitaal kan runnen met Teamleader? Dat kan 14 dagen gratis op https://partner.teamleader.nl/nl/digitaal-voor-allemaal