Waarom procesoptimalisatie? 

Bij procesoptimalisatie binnen een bedrijf spelen talloze factoren een rol. Bij Digitaal voor Allemaal willen wij uw bedrijfsprocessen optimaliseren zodat u meer tijd en geld kunt besparen. Dat is de basis voor een succesvolle onderneming. Elk bedrijf heeft zijn eigen richtlijnen en wij vinden het belangrijk om deze te respecteren.

Wat levert procesoptimalisatie mij op?

Procesoptimalisatie biedt voor elke onderneming een meerwaarde. De beginstappen tot procesoptimalisatie zullen het inventariseren zijn van zowel de interne processen als externe bedrijfsprocessen. Om dit in kaart te brengen krijgt u meer inzicht in uw bedrijfsvoering.  Het zorgt voor structuur maar biedt zelfs de mogelijkheid om uw processen nog beter in te richten. De knelpunten worden zichtbaar, de struikelblokken in uw onderneming. Door deze knelpunten uit uw organisatie te halen kunt u tijd en geld besparen. Tijd is voor elke ondernemer een belangrijke asset.

Wat zijn de beginstappen van procesoptimalisatie?

Om een passend procesmanagement te ontwerpen doorlopen wij samen met uw bedrijf een duidelijke werkwijze Een succesvolle samenwerking begint bij goede communicatie. Na een kennismakingssessie zullen wij de huidige situatie van uw bedrijfsproces met daarbij de knelpunten zo duidelijk mogelijk voor u in kaart brengen. Uit dit rapport krijgt u meer inzicht op de processen die onnodig veel tijd en geld kosten. Vervolgens maken wij een ontwerp van de gewenste situatie om deze kosten te verminderen.

Dit consult is geheel vrijblijvend, omdat wij er zeker van willen zijn dat wij uw bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren. Hierdoor kunnen wij u 100 procent tevredenheid garanderen!

Werkwijze

Interview

Om te beginnen willen wij uw bedrijf zo goed mogelijk leren kennen en bieden wij een vrijblijvend advies op maat. Hiervoor nodigen wij u uit voor twee gesprekken. Dit kan online of op ons kantoor. Het eerste gesprek is een kennismakingssessie dat bestaat uit een interview met een van onze specialisten. Het tweede gesprek bestaat uit een consult waarbij wij uw huidige bedrijfsprocessen in kaart brengen en evalueren. Dit rapport bevat inzicht over de kosten en doorlooptijd van het gehele proces. Hiermee stellen wij de gewenste procesoptimalisatie op waarin duidelijk wordt hoeveel tijd en kosten u zult besparen. Dit gedeelte is geheel vrijblijvend. Op basis van dit consult kunt u een keuze maken of u met het project wilt starten.

Analyse

Als de huidige situatie met daarbij de knelpunten goed in kaart zijn gebracht, kunnen wij aan de slag met de analyse. In deze fase analyseren wij hoe wij deze knelpunten kunnen verhelpen. Bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen zijn verschillende oplossingen mogelijk. Wij vergelijken de mogelijke oplossingen met elkaar om tot een passende oplossing te komen. Hierbij belichten wij o.a. de voor- en nadelen en kosten van het nieuwe bedrijfsproces. Vervolgens toetsen wij of het procesmanagement goed aansluit bij uw bedrijfsvoering. Kunnen alle processen verwerkt worden in het systeem? Indien alles mogelijk is kunnen wij aan de slag met de implementatie.

Implementatie

Het implementatieproces begint bij ons op kantoor. Wij zullen op basis van de analyse het gekozen systeem voor u configureren. Hierbij kunt u denken aan het importeren van klantenbestanden, offertes, facturen, producten, diensten en lay-outs. Hiermee zorgen wij ervoor dat alle benodigde data op de dag van overgang al in het systeem verwerkt zijn. Vervolgens implementeren onze specialisten het systeem binnen uw bedrijf. Hiervoor bieden wij werknemers- en werkgevers training en traject coaching. Gedurende de trainingen zullen onze specialisten het systeem zo goed mogelijk toelichten en hulp bieden bij onduidelijkheden. De trainingen kunnen zowel virtueel als op locatie gegeven worden. Bij een virtuele training krijgen werknemers een half uur individuele training via een videogesprek. Bij meer dan vijf werknemers hanteren wij hier een extra tarief voor. Kiest u voor een training op locatie, dan bieden wij u een gezamenlijke training aan van maximaal vier klokuren, gegeven door een van onze specialisten.

Support

Bij Digitaal voor Allemaal zoeken wij naar procesmanagement verbeteringen voor uw bedrijf op lange termijn. Daarom bieden wij tot tien werkdagen na de implementatie online support. Na die tien dagen kunt u voor een vast maandtarief een support abonnement aanschaffen waarmee u onbeperkt gebruik kunt maken van onze online support. Zonder abonnement hanteren wij een vast tarief per uur hiervoor. Het is belangrijk dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van alle functies van het nieuwe bedrijfsproces. Wanneer alle functies volledig worden benut, kan er binnen uw bedrijf efficiënter en effectiever worden gewerkt. Hiermee kunnen tijd en geld bespaard worden!